Derfor er lav grad af involvering godt for din virksomhed | Webly Animationsvideo
1193
post-template-default,single,single-post,postid-1193,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

Derfor er lav grad af involvering godt for din virksomhed

Derfor er lav grad af involvering godt for din virksomhed

Derfor er lav grad af involvering godt for din virksomhed

Med en lav grad af involvering i produktionen af en animationsvideo fra Webly, kan du i stedet bruge din tid på din forretning.

Der er ingen god grund til, at du skal bruge en masse tid på at være med inde over hver enkelt lille beslutning omkring videoen.

Derfor har vi lavet et setup, der minimerer dit tidsforbrug, men samtidig lader dig vide, hvor vi er i processen og hvornår videoen er færdig.

Her kommer historien om to virksomheder, der bestilte videoer.. uden at have tid til det.

5 animationsvideoer, tak!

Den første virksomhed havde brug for videoer til en masse forskellige landingssider. Disse landingssider skulle forklares på en kort og underholdende måde, og her faldt valget på animationsvideo. Leverandøren af disse animationsvideoer blev os, fordi vi laver korte og billige videoer i en stil, som kunden kunne lide.

Der var tale om 5 animationsvideoer til fem forskellige landingssider. Disse videoer skulle også bruges på forskellige sociale kanaler, som skulle eksponeres gennem betalte kampagner. Videoerne var vigtige, fordi denne nye virksomhed endnu ikke var særligt kendt, og derfor skulle eksponeres bredt.
Virksomheden bestilte de 5 animationsvideoer og fortalte os lidt, om hvad de skulle bruges til. Vi tog en snak om, hvem målgruppen var, og hvilket budskab det var, der skulle kommunikeres. Derefter gik vi i gang med at forfatte en handling og tænke over, hvordan vi bedst muligt kunne understøtte historien visuelt.
Efter noget tid modtog kunden alle sine 5 videoer, som blev kigget igennem og dernæst rettet til efter kundens ønsker. Fordi vi havde taget en god snak indledningsvist om, hvad der skulle kommunikeres, så var der ikke mange ting, der skulle rettes i videoerne. Derfor blev den efterfølgende redigeringsrunde kort, hvorfor kunden hurtigt fik sine animationsvideoer i hus til brug på hjemmeside og sociale kanaler.

Ja tak til animationsvideo, men ikke lige nu

En anden historie om en kunde, der har mægtig travlt er historien om en køreskole, der skulle bruge en hurtig video til deres storskærm på skolen, som skulle fortælle om deres pakker. Kunden viste entusiastisk interesse og ville meget gerne i gang med en produktion af animationsvideo.
Vi tog en snak om, hvad videoen skulle indeholde, så vi var sikre på at ramme noget nær kundens ønsker.

Vi har altid selv en masse ideer og indsigter om, hvad der fungerer på video, men vi er samtidig lydhøre over for hvilke ideer, kunder har gjort sig. Det er jo i sidste ende dig, der kender dine målgrupper og produkter bedst, så vi kan helt sikkert lære en masse af at klappe ørerne ud og suge til os af information, som kan konverteres til en lækker animationsvideo efterfølgende.

Kunden viste som sagt stor interesse, men havde utroligt travlt med at følge med alle kunderne i butikken. Derfor gik der ikke længe, før processen gik lidt i stå. Der gik længere mellem svar på e-mail, og det var svært at få kontakt på telefonen.

Dette kunne man vælge at tage som et tegn på manglende interesse, men vi valgte i stedet for at gå lidt proaktivt til værks og blive ved med at forsøge at kontakte kunden.
Da vi først kom igennem, havde vi forberedt et udspil til, hvordan vi kunne komme videre – uden kundens involvering. Vi havde færdigskrevet et speak og valgt en passende speaker til videoen, som vi havde vurderet ville passe godt til konceptet.

Produktionen af videoen går så i gang – efter at kunden har godkendt vores skrevne speak. Vi får teksten indtalt og vores dygtige multimediedesignere går igang med at tilrettelægge videoen. Da videoen er færdig, sender vi et udkast til køreskolen, hvis ejer bliver ovenud lykkelig for resultatet.
Der er enkelte rettelser, som kunden gerne vil have med, men det er småting, og vi får hurtigt en færdig video sendt afsted.

Dette er et eksempel på, hvordan en proces kan gå i stå pga. manglende tid og ressourcer til at deltage i produktionen. Med vedholdenhed og en positiv attitude samt et forberedt bud på, hvordan vi kan komme videre, var det muligt at komme i mål med en hurtig video – til stor glæde for kunden.

Alle har travlt, men det er ingen hindring

Med disse to eksempler ønsker vi sådan set bare at vise dig, at det ikke behøver at være besværligt at gå i gang med at få produceret en flot animationsvideo.
Vi kan lave alting, hvis du bare godkender de udkast, vi kommer med. Hvis du endelig ønsker det, så tager det heller ikke mange minutter lige at læse vores tekst igennem og komme med lidt input til alternativer, hvis du ikke er 100 % tilfreds i det, vi har forfattet.

Som et minimum er du nødt til at godkende den tekst, vi har skrevet, som bliver det indtalte lydspor i din animationsvideo.
Efter vi har lavet teksten og fået teksten indtalt samt animeret alle figurer og scener til en færdig video, så er du selvfølgelig også nødt til at kigge videoen igennem og komme med forslag til rettelser – eller godkende animationsvideoen.

Vær ikke nervøs for, at du ikke kan fortsætte dit hidtidige tempo i din virksomhed, hvis du går i gang med en videoproduktion hos os. Vi ved, hvor travlt du har, og at du ikke kan tilsidesætte særligt meget tid til ekstra projekter i det daglige. Produktion af animationsvideo er en tidskrævende proces – men kun for os, der skal producere videoen. Du skal fokusere på din kerneforretning – lige så snart, du har godkendt speaken, så vi kan gå igang med videoen.

Du må gerne.. Men du behøver ikke at være med

Video hos os er ikke krævende; du er velkommen til at være med i forløbet, men du behøver ikke at være det. For størstedelen af vores kunder er det et kæmpe plus, at vi har en proces med lav involveringsgrad fra kunden. Med andre ord er det noget, der foregår uden større behov for din involvering – udover på de mest nødvendige tidspunkter.

Stol på vores ekspertise og kompetencer, og lad os vælge for dig, hvis du ikke har tid til at kigge på vores udkast. Når din animationsvideo først er produceret og færdig, så repræsenterer den en enormt stor værdi for din virksomhed, som potentielt kan skaffe dig masser af nye besøgende og kunder i biksen. Derfor er det rigtigt ærgerligt, hvis processen går i stå på grund af manglende tid.

Samtidigt opererer vi med ekstremt lave priser, hvilket betyder en lavere økonomisk risiko for dig. Havde du betalt 40.000 kr. for en video, så forstår vi selvfølgelig godt, at du gerne vil være ekstremt involveret og deltage i beslutninger om hver en lille streg. Fordi en sådan større investering betyder noget for det overordnede budget, og fordi I ikke har råd til at videoen ikke bliver perfekt. Vores videoer er langt billigere end markedsprisen, men sikrer dig alligevel en høj kvalitet af animationsvideo, der får budskabet igen.

Se vores portefølje igennem, hvis du interesseret i at se andre kunders videoer, og få inspiration til, hvad din animationsvideo eventuelt kunne komme til at handle om. Du er også meget velkommen til at kontakte os – så tager vi en uforpligtende snak om, hvordan vi hurtigt laver en video, der kan bidrage til din virksomheds vækst.

Tak fordi du læste med – jeg håber, du har blevet en smule klogere på, hvor nemt det faktisk er at få en animationsvideo lavet hos os.

Kom igang her knap

Rued
rued@webly.dk
No Comments

Post A Comment